Program Pierwszy Tutor opiera się na indywidualnej pracy badawczej uzdolnionych uczniów szkół średnich pod opieką studentów Collegium. Biorą w nim udział stypendyści Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci.
Podczas regularnych spotkań collegianci wprowadzają swoich podopiecznych w metodologię wybranych dyscyplin akademickich. Uczniowie doskonalą umiejętności poszukiwania materiałów naukowych, krytycznej lektury źródeł oraz formułowania i weryfikowania własnych hipotez. Dzięki temu już w czasie nauki w szkole średniej zyskują możliwość przygotowania naukowej pracy pisemnej pod opieką tutora z Collegium. Z kolei dla studentów Collegium program Pierwszy Tutor jest okazją do zdobycia doświadczenia dydaktycznego - pracy z zainteresowanymi tymi samymi dziedzinami podopiecznymi, ukierunkowywania ich poszukiwań naukowych, oceniania wyników pracy, a także doboru odpowiednich materiałów i narzędzi dydaktycznych. Program pomaga zmniejszyć dystans między edukacją szkolną i wyższą, wspierając wymianę doświadczeń między uczniami szkół średnich i bardziej doświadczonymi w życiu akademickim studentami Collegium.
Całoroczna współpraca zwieńczona jest trzydniowym obozem, który odbywa się zwykle we wrześniu. W jego trakcie licealiści prezentują wyniki swoich badań, biorą udział w wykładach i dyskusjach oraz przygotowywanym specjalnie dla nich programie kulturalnym.
Dotychczas umożliwiliśmy rozpoczęcie indywidualnej pracy badawczej ponad 250 uczniom(-ennicom) szkół średnich pod opieką ponad 170 Collegiantów(-ek).
Koordynacja programu
Sara Kusz, Hanna Renke
Dowiedz się więcej o innych częściach Piramidy Wiedzy